Polska Unia Zatrudnienia Wspomaganego, wraz z Biurem Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych i Polską Federacją Zatrudnienia Wspomaganego, realizuje projekt „Standaryzacja Modelu Zatrudnienia Wspomaganego w Polsce”, finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Projekt, o wartości 60.494.000 PLN, ma na celu wdrożenie Modelu Zatrudnienia Wspomaganego w latach 2025-2029, wspierając aktywność zawodową osób z niepełnosprawnościami. Opracowane moduły obejmują standardy dla agencji zatrudnienia, poziom indywidualny dla osób z niepełnosprawnościami oraz aspekty organizacyjno-finansowe.
Główne zadania to opracowanie i konsultacje projektu modelu, monitoring agencji oraz stworzenie przepisów prawnych ułatwiających zatrudnienie wspomagane jako ogólnodostępną usługę. Grupy docelowe to organy publiczne, agencje zatrudnienia oraz specjaliści współpracujący z osobami z niepełnosprawnościami. Oczekiwane rezultaty obejmują stworzenie modelu z przepisami, podniesienie kwalifikacji 75% osób z grup docelowych, uzyskanie certyfikacji przez 70 agencji oraz stworzenie sieci agencji zatrudnienia w Polsce.