Polska sieć EURES (European Employment Services - Europejskich Służb Zatrudnienia) rozpoczęła kampania informacyjną dla osób młodych Jobs for young people – Praca dla młodych. W ramach Europejskiego Roku Młodzieży (2022) Europejski Urząd do spraw Pracy rozpoczął w państwach członkowskich UE (Unii Europejskiej) kampanię informacyjną z udziałem sieci EURES (European Employment Services - Europejskich Służb Zatrudnienia)
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES (European Employment Services - Europejskich Służb Zatrudnienia) wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców
Komisja Europejska (KE) przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. W związku z tym KE (Komisja Europejska) zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
W tym kontekście nasze działania w ramach kampanii mają na celu:
- podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES (European Employment Services - Europejskich Służb Zatrudnienia)
- zwiększenie puli młodych osób korzystających ze wsparcia EURES (European Employment Services - Europejskich Służb Zatrudnienia)
Przede wszystkim w zakresie:
- informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy za granicą na unijnym rynku pracy,
- wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej,
- doradztwa na temat potrzeb unijnych rynków pracy na konkretne umiejętności,
- informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth oraz sprawdzania działań w kalendarzu wydarzeń na naszej
stronie głównej.Kampania potrwa od listopada 2022 r. do lutego 2023 r.
Uwaga!
Grafiki umieszczone w galerii pod artykułem - są w formacie jpg - niedostępnym cyfrowo